明昌堂クリエイティブレポート
61/154

▲長文を読んで設問に答えなさい。問1  次の英文の質問にたいして、最もふさわしい答えをA〜Dから選べ。セクション4 長文読解Lesson 1Every great religion promises a pathway to love and peace and righteousness. And yet no religion has been spared from believers who have claimed their faith has a license to kill.Nations arise telling a story that binds people together in sacrifi ce and cooperation, allowing for remarkable feats, but those same stories have so often been used to oppress and dehumanize those who are different. Science allows us to communicate across the seas, fly above the clouds, to cure disease and understand the cosmos. But those same discoveries can be turned into ever more effi cient killing machines.The wars of the modern age teach us this truth. Hiroshima teaches this truth. Technological progress without an equivalent progress in human institutions can doom us. The scientifi c revolution that led to the splitting of an atom requires a moral revolution as well. That is why we come to this place. We stand here in the middle of this city and force ourselves to imagine the moment the bomb fell. We force ourselves to feel the dread of children confused by what they see.We listen to a silent cry. We remember all the innocents killed across the arc of that terrible war, and the wars that came before, and the wars that would follow.Mere words cannot give voice to such suffering. But we have a shared responsibility to look directly into the eye of history and ask what we must do differently to curb such suffering again.- 120 -Q.1What believers in some religions claim their faith has?  A.righteousness   C.sacrifi ce B.license to killD.to cure disease)Q.2What can we do to communicate across the seas?  A.science   C.nations B.warsD.religions)Q.3As well as evolution of science, what is required for us?  A.human institutions   C.moral B.technologyD.killing machines)Q.4Where is this speech made?  A.Hiroshima   C.Paris B.NagasakiD.Washington)Q.5What now we have to look directly?  A.progress   C.innocents killed B.bomb fellD.history)- 121 -PCスマホ書籍の紙面eラーニング教材当チラシの制作にあたっては、株式会社デジタル・ナレッジ様のご協力をいただいております。2/2http://www.meisho-do.co.jpDTPデータPDFデータ図版・画像データテキストデータeラーニングPCMeisho-do Creative Report Vol.33January 20,2017■書籍+アプリで学び力アップこれまでは書籍の付録はCDやDVDが一般的でしたが、ここ最近は、書籍+アプリのセットも増えてきています。用語集のおまけに単語帳アプリを付けたり、テキスト+テストで構成された書籍の場合はテスト部分のみをアプリ化したりといったことが可能。アプリならゲーム感覚で気軽に学習でき、学習継続率向上・教育効果アップも目指せます。特にシリーズ化されている参考書や教材は、シリーズ専用のeラーニング(学習管理)アプリを制作することで読者に対し継続購入を促します。■問題集をeラーニング化資格問題集や過去問題集をeラーニング化(データベース化)いたします。お持ちの書籍のDTPデータからテキストや画像を素材として抽出します。その際、テキストにタグを入れるなどeラーニング教材化するための処理を行います。テーマ別・出題頻度別に問題を絞り込んだり、間違った問題のみを抽出して再度受講するなど、eラーニングならではの便利な学習を可能にします。また、お持ちの書籍データを「テキストコンテンツ」と「テストコンテンツ」に分けて登録することで、インプット(学習)→アウトプット(テスト)の一連の流れがeラーニング上で可能に。eラーニングのもっともスタンダードな形です。■購読者情報の取得で新たなビジネス展開へeラーニングを活用すれば、従来のCD・DVDに代わる書籍付録としてアプリやWebサービスを購読者にご提供いただけます。アプリ・Webサービスを利用される際に購読者にアカウント登録をしていただくことで個人情報を取得でき、その情報をもとに新たなビジネス展開をすることも考えられます。書籍データ × eラーニングで実現可能な教育サービス

元のページ  ../index.html#61

このブックを見る